تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024

سرخط خبرها

تصمیم نهایی مورایس اعلام شد صدیقی رئیس فدراسیون ووشو باقی ماند حذف ۱۲ باشگاه از لیگ آزادگان! برگزاری اولین لیگ شطرنج استان قم تقویت قدرت استقامت با کراس‌ترینینگ کراس‌ترینینگ رشته‌ای پُر هیجان و کم آسیب مشهورترین مربی یوگا تمرین‌دهنده سه‌شیرها پرسپولیس نقل‌وانتقالات را با ۲ تمدید آغاز کرد تیم ملی اسلحه سابر نایب‌قهرمان آسیا شد شاهکار نوجوانان کشتی آزاد با ۵ طلا و ۲ برنز شماره ۹۹ طارمی در اینتر امکانات برای شروع قایقرانی در قم مهیا است ایران راهی مرحله پرزیدنت کاپ شد فانکشنال فیتنس ورزشی برای افزایش کیفیت زندگی  قهرمانی تیم قم در مسابقات تی‌ارایکس قهرمانی کشور قایقرانی دومین رشته پرمدال المپیک بیرانوند در راه مسکو تی ار ایکس، ورزشی محبوب در بین بانوان فیوژن فیتنس، ورزشی برای سلامتی جسم و روان فیوژن فیتنس، بدنسازی با مهارت‌های رزمی فانکشنال فیتنس رشته‌ای مناسب برای تمام سنین بیرانوند خبر نهایی را داد شقایق حسین‌زاده، سفیر ورزش ایران در یونان خداداد افشاریان دهان باز کرد! گواردیولا بیشتر از ۳ کلمه نگفت پرسپولیس و جام‌هایی که از استقلال گرفت پیراهن لیونل مسی پرفروش‌ترین کیت ام‌ال‌اس نخستین نشان بین‌المللی دختران ایران در تاریخ والیبال مدال‌های رنگارنگ ایران در تور جهانی جوجیتسو برزیلی استعدادیابی، نیروی محرکه چرخه قهرمان‌پروری تیم کوراش بانوان ایران نایب‌قهرمانی آسیا شد لسترسیتی سرمربی سابق شیاطین‌سرخ را می‌خواهد پیروزی دختران بسکتبالیست ایران مقابل لبنان ایران قهرمان روز نخست تورجهانی جوجیتسو برزیلی کاتا جودو قم قهرمان کشور شد ووشو ورزش محبوب بانوان آقای‌خاص به دنبال سردار کسب ۳۶۵ مدال رنگارنگ در سال ۱۴۰۲ هانسی فلیک سرمربی بارسلونا شد ووشو جزو رشته‌های افتخارآفرین ورزش کشور است صدر جدول قرمز ماند بوکسور ایران از انتخابی المپیک حذف شد شکست مقصودلو مقابل دانشور پپ منچسترسیتی را ترک می‌کند بازگشت ستاره پرسپولیس تو،تو و تو سریع رختکن را ترک کنید و به زمین برگردید ترس از هیچ حریفی ندارم برگزاری بیش از ۱۰۰ رویداد توسط هیات آمادگی جسمانی صدر جدول لیگ برتر قرمز شد تراکتور در آستانه واگذاری

2
رئیس هیات قایقرانی استان قم:

امکانات برای شروع قایقرانی در قم مهیا است

  • کد خبر : 7534
  • 03 تیر 1403 - 11:38
امکانات برای شروع قایقرانی در قم مهیا است
رئیس هیات قایقرانی استان قم با اشاره به مهیا بودن امکانات قایقرانی در استان قم گفت: در حال حاضر شرایط برای فعالیت در رشته قایقرانی در قم مهیاست و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد، مربی خوب و با دانش و فضای تمرینی استاندارد نیز در اختیار ورزشکاران است.

مجید ولی رئیس هیات قایقرانی استان قم در گفتگو با رسانه “ورزش پارسی” با اشاره به شروع فعالیت قایقرانی در استان قم اظهار داشت: هیات قایقرانی استان قم از سال ۱۳۹۸ در قم شروع به فعالیت کرد و قبل از این تاریخ هیات قایقرانی در استان قم نداشتیم و شروع فعالیت هیات با شیوع کرونا همراه شد؛ اما فرصت را غنیمت شمردیم و از این فرصت استفاده در راستای تکمیل تجهیزات استفاده کردیم.

وی با اشاره به تجهیز وسایل هیات بیان داشت: در حال حاضر توانسته‌ایم تجهیزات سه رشته‌ای که هیات قایقرانی در آنها فعالیت دارد را برای ورزشکارانی قصد شروع این رشته را دارند آماده کرده‌ایم که این وسایل به‌عنوان تجهیزات آموزشی در اختیار این ورزشکاران گذاشته می‌شود؛ اما کسانیکه می‌خواهند این رشته را به‌صورت حرفه‌ای ادامه، تهیه تجهیزات شخصی اهمیت فراوانی دارد.

ولی با اشاره به تجهیز وسایل رشته کانوپولو توسط هیات افزود: برای رشته کانوپولو، ۱۶ قایق کانوپولو و حدود ۱۵ الی ۱۶ پاروی آموزشی، چون ورزشکاران قایقرانی حتماً در هنگام ورزش باید جلیقه داشته باشند تعداد ۱۰ جلیقه برای استفاده ورزشکاران به همراه کلاه مخصوص کانوپولو و ۵ توپ مخصوص در هیات موجود است که ورزشکاران برای تمرین‌کردن مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به محل تمرین ورزشکاران کانوپولو گفت: در رشته کانوپولو نیاز به داشتن دروازه برای تمرین بود که با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته دروازه خریداری شد و در دریاچه صبا یک زمین استاندارد برای تمرین تیم تهیه شد.

امکانات برای شروع قایقرانی در قم محیا است

 رئیس هیات قایقرانی استان قم با اشاره به رشته اسلالوم اظهار داشت: رشته اسلالوم که رشته المپیکی است در اصل در آب‌های خروشان برگزار می‌شود؛ اما تا رده سنی زیر ۲۳ سال مسابقات جهانی این رشته در آب‌های آرام برگزار می‌شود و استان قم نیز به دلیل عدم برخورداری از آب‌های خروشان می‌تواند تا رده سنی زیر ۲۳ سال ورزشکار در این رشته مهیج داشته باشد.

وی با اشاره به امکانات رشته اسلالوم در قم بیان داشت: رشته اسلالوم جزو یکی از رشته‌های موجود در رقابت‌های استعدادهای برتر کشور است؛ اما به دلیل نبود تجهیزات ورزشکاران استان قم قادر به نمایش توانمندی‌هایشان نبودند؛ اما به لف خدا و برنامه‌ریزی انجام شده هیات توانست دو قایق حرفه‌ای اسلالوم به همراه یک پاروی حرفه‌ای این رشته را تهیه کند تا ورزشکاران هیات بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند و در مسابقات سال جاری که شهریورماه برگزار می‌شود شرکت کنند.

ولی با اشاره به امکانات رشته آب‌های آرام خاطرنشان کرد: در رشته آب‌های آرام هیات در حال حاضر دو قایق حرفه‌ای کایاک و چهار قایق تورینگ که در بحث آموزش آب‌های آرام استفاده می‌شود به همراه یک پاروی حرفه‌ای کایاک را دارا است تا ورزشکاران برای مسابقات نیازی به تهیه آن نداشته باشند.

وی با اشاره به تفاوت قایق کایاک و تورینگ افزود: زمانی که ورزش‌کار قصد شروع فعالیت در رشته آب‌های آرام را دارد و چون قایق آب‌های آرام از قایق‌های دیگر کم‌عرض‌تر و همین حفظ تعادل در این قایق برای وی سخت‌تر است، ابتدا باید با قایق تورینگ که عرض نسبتاً بیشتری به قایق حرفه‌ای دارد تمرین کند و بعد از کسب مهارت کافی از قایق‌های حرفه‌ای استفاده کند و این رشته را به‌صورت حرفه‌ای ادامه دهد.

امکانات برای شروع قایقرانی در قم محیا است

رئیس هیات قایقرانی استان قم با اشاره به زمین استاندار برای تمرین قایقرانی بیان داشت: تمرینات قایقرانی در استخر برگزار می‌شد و ورزشکاران نمی‌توانستند با فضای استاندارد و فضای مسابقه آشنا بشوند، به همین دلیل در مهرماه سال گذشته قراردادی یک‌ساله با دریاچه صبا منعقد شد و طبق قرارداد این دریاچه در اختیار هیات قرار گرفت؛ مدیریت دریاچه نیز یک اسکله مخصوص و یک کانکس برای استفاده به‌عنوان رختکن در اختیار ورزشکاران قرار گرفت و هیات نیز دروازه کانوپولو و اسلالوم در این دریاچه نصب کرد.

وی با اشاره به جذب مربی قایقرانی بیان داشت: طی تبلیغات صورت‌گرفته در سطح استان یک مربی در بخش آقایان مربی در بخش بانوان شروع به فعالیت و همکار با هیات کردند و فعالیت تا حدودی شروع شد.

ولی با اشاره به برگزاری دوره مربیگری در استان قم گفت: در سال گذشته هیات اقدام به برگزاری یک دوره کلاس مربیگری درجه سه کانوپولو کرد و سه مربی خانم و سه مربی آقا به جمع مربیان هیات اضافه شد و در نهایت با اعزام یک ورزشکار در رشته اسلالوم به کلاس مربیگری استان قزوین، هیات قم در دو رشته کانوپولو و اسلالوم مربی تخصصی در استان قم دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های هیات در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته برای اولین‌بار در تاریخ ورزش قم مسابقات قایقرانی قهرمانی استان با حضور ۳۴ ورزشکار در بخش آقایان و بانوان در دریاچه صبا توسط هیات برگزار شد و که در بخش بانوان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

رئیس هیات قایقرانی استان قم با اشاره به اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف گفت: در سال ۱۴۰۱ با اعزام ورزشکاران به مسابقات اسلالوم زیر ۲۳ سال کشور خانم گلشادی موفق به کسب مقام هشتم این رقابت‌ها شد؛ خانم گلشادی فقط در استخر تمرین کرده بود و اصلاً در فضای مسابقه‌ای قرار نگرفته بود؛ لازم به ذکر است در پایان سال ۱۴۰۱ به مسابقات اسلالوم استعدادهای برتر کشور نیز در بخش بانوان سه ورزشکار اعزام شدند.

امکانات برای شروع قایقرانی در قم محیا است

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در دو رشته آب‌های آرام و اسلالوم در دو بخش آقایان و بانوان اعزام داشتیم که خانم عطایی در رشته اسلالوم موفق به کسب مقام نهم کشور شد.

ولی با اشاره به توسعه قایقرانی در استان قم افزود: در سال گذشته یک دوره داوری درجه ۳ کانوپولو با حضور دو مدرس از فدراسیون قایقرانی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار کردیم که در پایان دوره ۲ داور خانم و ۳ داور آقا از استان موفق به کسب مدرک داوری درجه ۳ شدند.

وی با اشاره به برگزاری طرح‌های استعدادیابی در سطح استان قم گفت: هیات قایقرانی در جهت آشنایی بیشتر مردم با این رشته و جذب ورزشکاران به این رشته در سال گذشته با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش اقدام به برگزاری دوره استعدادیابی برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم استان کرد.

رئیس هیات قایقرانی استان قم با اشاره به ارزیابی صورت‌گرفته از سوی فدراسیون گفت: نقطه عطفی که در عملکرد هیئت قایقرانی اتفاق افتاد این بود که هیات بعد از سه سال فعالیت و ارزیابی فدراسیون، مقام دهم کشور را کسب کرد، این اتفاق در حالی رخ داد که قم عملاً مکان مناسبی برای تمرین قایقرانی ندارد.

وی با اشاره به فعالیت هیات در جهت معرفی در استان قم اظهار داشت: برای معرفی رشته قایقرانی، هیات سه تا طرح برای انجام این کار تعیین کرد، یکی دانش‌آموزان بودن که در بحث استعدادیابی انجام داده شد، طرح دوم نیز دانشجویان بودند که با برگزاری کارگاه آموزشی تئوری در هشت دانشگاه توضیحاتی درباره رشته قایقرانی و معرفی به آنان صورت گرفت و طرح سوم نیز، طرح رایگان آشنایی با قایقرانی بود، به صورتی که هرکس علاقه به قایقرانی به مدت سه روز به‌صورت رایگان این ورزش را امتحان کند که خوشبختانه طرح‌های موفقیت‌آمیزی بودند.

امکانات برای شروع قایقرانی در قم محیا است

ولی با اشاره به برگزاری مسابقه مجازی در جهت آشنایی با رشته قایقرانی گفت: هیات قایقرانی قم اقدام به برگزاری یک دوره مسابقه مجازی باهدف افزایش اطلاعات مردم از رشته قایقرانی با طرح ۱۵ سؤال در یک فرم الکترونیکی بود که با استقبال عموم مردم صورت گرفت و در پایان در دو بخش آقایان و بانوان جوایزی به‌قیدقرعه اهدا شد.

وی با اشاره به هدف از برگزاری طرح مادر دختری افزود: هیات قایقرانی استان قم به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا اقدام به برگزاری طرح مادر دختری باهدف معرفی و تشویق خانواده به حضور فرزندانشان در این رشته شد.

رئیس هیات قایقرانی استان قم با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت‌گرفته توسط هیات بیان داشت: حضور در برنامه‌های صداوسیما و معرفی این رشته، تقدیر از دو خانواده شهید در بخش خلجستان، تقدیر از ورزشکاران محجبه، حضور راهپیمایی‌ها و تقدیر از دختران و بانوان قایقران به مناسبت روز دختر و روز زن در جهت ایجاد انگیزه برای آنان از فعالیت‌های فرهنگی هیات قایقرانی استان قم است.

 وی با اشاره به محیا بودن امکانات قایقرانی در استان قم گفت: در حال حاضر شرایط برای فعالیت در رشته قایقرانی در قم مهیاست و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد، مربی خوب و با دانش و فضای تمرینی استاندارد نیز در اختیار ورزشکاران است.

ولی با اشاره به اینکه اولویت اول هیات حفظ سلامتی ورزشکاران است تأکید کرد: استخر موجود در بوستان جوان دریاچه مصنوعی نیست؛ بلکه یک استخر ذخیره آب کشاورزی بوده است؛ از گذشته که شهر کم‌کم توسعه پیدا کرده و این بوستان داخل شهر شد، شهرداری با نصب سنگ‌فرش و ایجاد آلاچیق، این استخر را به‌عنوان دریاچه مصنوعی معرفی کرد؛ این دریاچه ۱۷ متر عمق لایروبی نشده و سه متر گل‌ولای دارد و تا زمانی که من هستم هیچ‌وقت اجازه قایقرانی به کسی در آنجا را نمی‌دهم.

امکانات برای شروع قایقرانی در قم محیا است

وی با اشاره به اینکه چرا تمرینات در دستجرد برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: هیات به دلیل ازبین‌بردن نگرانی خانواده‌ها با پرداخت ۱۲ میلیون تومان بیمه مسئولیت فضای دریاچه و اختصاص یک وسیله مطمئن در جهت رفت‌وآمد ورزشکاران به دریاچه و تجهیز تمام امکانات، فضایی مناسب و ایمن را برای ورزشکاران فراهم کرده است.

رئیس هیات قایقرانی استان قم با اشاره به دلیل ماندگاری کم ورزشکاران رشته قایقرانی در استان قم بیان داشت: هیات قایقرانی به دلیل نداشتن مکان ثابت برای تمرین قایقرانی مشکلات فراوانی را دارد بطوریکه در این چهار سال، از ۶ استخر نقل‌مکان کردیم، چون استخرها جایی برای نگهداری تجهیزات قایقرانی ندارند و یا سانس مناسبی جهت تمرین به قایقرانی داده نمی‌شد.

وی با اشاره به مصوبه سفر ریاست‌جمهوری به استان قم تأکید کرد: در سال ۱۳۹۰ بعد از بازدید رئیس فدراسیون قایقرانی و اخذ مصوبه سفر ریاست‌جمهوری که عیناً نوشته شده بود استخر قایقرانی، استخر هفت‌تیر را در نظر گرفتیم و پیگیری واگذاری به هیات شدیم اما بعد از کش‌وقوس‌های فراوان با اداره کل ورزش و جوانان استخر هفت‌تیر به این هیات داده نشد و پیگیری‌ها به سرانجام نرسید.

وی با اشاره به مشکلات جذب حامی مالی در ورزش بیان داشت: یکی از مشکلاتی که رشته قایقرانی مانند سایر رشته‌های ورزشی با آن درگیر است مسئله جذب حامی مالی است؛ به لطف خدا آقای کرمانی مدیرعامل شرکت کفش سالار از زمان تشکیل هیات قایقرانی استان قم در کنار این بوده و کمبودهایی که از طریق فدراسیون و یا اداره کل ورزش جوانان برای هیات تأمین نشد را با حمایت خود و مجموعه کفش سالار تأمین نمود.

امکانات برای شروع قایقرانی در قم محیا است

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://varzesheparsi.ir/?p=7534

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و الفاظ رکیک باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.