تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024

سرخط خبرها

گولسیانی، پادشاه گرجستانی هواداران پرسپولیس! به بازنشستگی فکر نکردم تصمیم نهایی مورایس اعلام شد صدیقی رئیس فدراسیون ووشو باقی ماند حذف ۱۲ باشگاه از لیگ آزادگان! برگزاری اولین لیگ شطرنج استان قم تقویت قدرت استقامت با کراس‌ترینینگ کراس‌ترینینگ رشته‌ای پُر هیجان و کم آسیب مشهورترین مربی یوگا تمرین‌دهنده سه‌شیرها پرسپولیس نقل‌وانتقالات را با ۲ تمدید آغاز کرد تیم ملی اسلحه سابر نایب‌قهرمان آسیا شد شاهکار نوجوانان کشتی آزاد با ۵ طلا و ۲ برنز شماره ۹۹ طارمی در اینتر امکانات برای شروع قایقرانی در قم مهیا است ایران راهی مرحله پرزیدنت کاپ شد فانکشنال فیتنس ورزشی برای افزایش کیفیت زندگی  قهرمانی تیم قم در مسابقات تی‌ارایکس قهرمانی کشور قایقرانی دومین رشته پرمدال المپیک بیرانوند در راه مسکو تی ار ایکس، ورزشی محبوب در بین بانوان فیوژن فیتنس، ورزشی برای سلامتی جسم و روان فیوژن فیتنس، بدنسازی با مهارت‌های رزمی فانکشنال فیتنس رشته‌ای مناسب برای تمام سنین بیرانوند خبر نهایی را داد شقایق حسین‌زاده، سفیر ورزش ایران در یونان خداداد افشاریان دهان باز کرد! گواردیولا بیشتر از ۳ کلمه نگفت پرسپولیس و جام‌هایی که از استقلال گرفت پیراهن لیونل مسی پرفروش‌ترین کیت ام‌ال‌اس نخستین نشان بین‌المللی دختران ایران در تاریخ والیبال مدال‌های رنگارنگ ایران در تور جهانی جوجیتسو برزیلی استعدادیابی، نیروی محرکه چرخه قهرمان‌پروری تیم کوراش بانوان ایران نایب‌قهرمانی آسیا شد لسترسیتی سرمربی سابق شیاطین‌سرخ را می‌خواهد پیروزی دختران بسکتبالیست ایران مقابل لبنان ایران قهرمان روز نخست تورجهانی جوجیتسو برزیلی کاتا جودو قم قهرمان کشور شد ووشو ورزش محبوب بانوان آقای‌خاص به دنبال سردار کسب ۳۶۵ مدال رنگارنگ در سال ۱۴۰۲ هانسی فلیک سرمربی بارسلونا شد ووشو جزو رشته‌های افتخارآفرین ورزش کشور است صدر جدول قرمز ماند بوکسور ایران از انتخابی المپیک حذف شد شکست مقصودلو مقابل دانشور پپ منچسترسیتی را ترک می‌کند بازگشت ستاره پرسپولیس تو،تو و تو سریع رختکن را ترک کنید و به زمین برگردید ترس از هیچ حریفی ندارم برگزاری بیش از ۱۰۰ رویداد توسط هیات آمادگی جسمانی

4
اوسمار با چند تغییر مهم وارد می‌شود؛

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

  • کد خبر : 6447
  • 21 بهمن 1402 - 10:35
انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!
حدس زدن ترکیب اصلی نیم فصل دوم با توجه به تغییرات کادر فنی و اسکواد تیم یکی از سرگرمی‌های بزرگ هواداران پرسپولیس طی روزهای آینده خواهد بود که شاید این تغییرات با انقلابی عظیم همراه باشد.

به گزارش “ورزش پارسی” با نزدیک‌شدن به شروع نیم‌فصل دوم و در شرایطی که پرسپولیس پنجشنبه هفته آینده باید در اراک مقابل آلومینیوم این شهر قرار بگیرد گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب و سیستم مدنظر اوسمار ویرا سرمربی جدید سرخ‌ها شدت بیشتری خواهد گرفت. هر چند اوسمار طی یک فصل و نیم اخیر در کادر فنی پرسپولیس حضور داشته و احتمال دارد که با همان دست‌فرمان یحیی پیش برود؛ اما حالا او نفر اول کادر فنی است و شاید تغییرات مدنظر خود را در سیستم و ترکیب ابتدایی تیمش اعمال کند.

 درعین‌حال با جذب چهار بازیکن جدید و جدایی دو مهره قبلی تیم قطعاً تغییراتی در ترکیب ابتدایی رخ خواهد داد که می‌توان تا حدودی درباره آن گمانه‌زنی و حالات مختلف آن را بررسی کرد و انقلابی در ترکیب پرسپولیس دانست.

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

دروازه‌بان: بیرو که دست نمی‌خورد
برای محافظت از دروازه پرسپولیس بیرانوند گزینه اول و آخر است حتی اگر به‌خاطر شکست تلخ در نیمه‌نهایی و تنها یک کلین شیت در جام ملت‌ها باروحیه پایین به اردوی تیم بازگشته باشد. بیرانوند در بازگشت به پرسپولیس به ترکیب اصلی این تیم باز خواهد گشت و همچنان امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی دروازه‌بان‌های دوم و سوم تیم هستند. بعد از بازی تدارکاتی مقابل شباب الاهلی که رفیعی پنج گل خورد و البته همین بازی اخیر مقبل آریو اسلام‌شهر نگرانی‌هایی درباره امیررضا رفیعی و گلر دوم پرسپولیس به وجود آمده؛ اما این نگرانی زمانی بالا خواهد گرفت که بیرو محروم یا مصدوم باشد.

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

 مدافعان میانی: نعمتی هم اضافه شد
با جذب عبدالکریم حسن به پرسپولیس حالا علی نعمتی به پست اصلی خودش باز خواهد گشت و باید با گولسیانی، فرجی و کنعانی‌زادگان رقابت کند هر چند وحدت حنانوف هم در جام ملت‌ها و قبل‌تر در پرسپولیس به‌عنوان مدافع مرکزی به میدان رفته و برعکس قبل در تیم کشورش در دفاع چهارنفره هم مدافع میانی است.

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

در نیم‌فصل اول زوج کنعانی – گولسیانی زوج اصلی مرکز خط دفاع بود که برعکس زوج پورعلی گنجی – گولسیانی فصل قبل خوب کار نکرد و در بازی‌های آخر فرجی جانشین کنعانی‌زادگان شد. گولسیانی چیزی حدود دو هفته در تمرینات حضور نداشت و کنعانی هم بیش از چهل روز از تیم دور بوده؛ اما بعید به نظر می‌رسد زوج مرکز خط دفاع اوسمار تغییر کند مگر اینکه او به یکباره سورپرایزمان کند و مثلاً فرجی را به‌خاطر سرعت بیشترش به کنعانی ترجیح داده و در ترکیب اصلی کنار گولسیانی قرار دهد.

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

 مدافع چپ: عبدالکریم قبضه کرد
با جذب عبدالکریم حسن بلندقامت، شوت‌زن و سرزن به نظر می‌رسد او مهره اصلی اوسمار در جناح چپ خط دفاعی باشد و احمدی که اواخر نیم‌فصل دو بازی به میدان رفت باید دوباره به نیمکت دوخته شود تا در شرایطی خاص به میدان بیاید.

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

مدافع راست: دانیال رقیب ندارد؟
دفاع راست پرسپولیس یکی از کم تغییرترین پست‌های ترکیب این تیم بوده است. هر چند در مقطعی گفته شد اوسمار دنبال یک مدافع راست جدید هم هست؛ اما این گمانه جدی نشد تا دانیال اسماعیلی فر همچنان بدون رقیب جدی تنها بماند. البته باتوجه‌به چند پسته بودن وحدت حنانوف او مثل نیم‌فصل اول در صورت تزلزل یا ضعف دانیال بخصوص در امور تدافعی می‌تواند جای او را پر کند.

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

هافبک دفاعی: سینا و ریگی زوج می‌شوند؟
چنانچه اوسمار بخواهد از سیستم ۱-۳-۲-۴ استفاده کند باید یک زوج در مرکز زمین به‌عنوان هافبک دفاعی قرار دهد. با رفتن میلاد سرلک حالا پرسپولیس مسعود ریگی و سینا اسدبیگی را در این پست در اختیار دارد که می‌توانند در آن منطقه به میدان بروند؛ اما خصوصیات این دو بازیکن تقریباً به هم شباهت دارد و شاید برای ایجاد تنوع، اوسمار از سروش رفیعی هم در این منطقه استفاده کند کمااینکه سروش به‌خاطر دوندگی کمتر و بازی‌سازی و توپ گرفتن از عقب معمولاً در بازی‌های فصل قبل و نیم‌فصل اول نیز همواره یک خط عقب می‌آمد و در امور تدافعی هم شرکت می‌کرد و کمتر به دروازه حریف نزدیک بود.

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

درعین‌حال اگر اوسمار بخواهد مثل بازی آریو اسلام‌شهر از سیستم ۲-۴-۴ خطی استفاده کند قاعدتاً باید از یک هافبک تهاجمی کنار یک هافبک تدافعی بهره ببرد. برای این حالات چهار زوج محتمل است. سروش – اسدبیگی، سروش – ریگی، اورونوف – ریگی، اورنوف – اسدبیگی.

 هافبک تهاجمی: اورونوف آمد، کار سروش سخت‌تر شد
در سیستم ۱-۳-۲-۴ و برای پست ۱۰ یا هافبک پشت مهاجم نوک، سروش رفیعی و اوستون اورنوف در اختیار اوسمار ویرا خواهند بود و حالا سروش یک رقیب مهم در این پست خواهد داشت. در سیستم ۲-۴-۴ هم یکی از این دو بازیکن در مرکز باید بازی کند و این‌طوری شانس سروش برای بازی‌کردن کمتر هم هست چرا که در سیستم ۱-۳-۲-۴ او می‌تواند یکی از دو هافبک دفاعی باشد و اورونوف مقابلش بازی کند. یک احتمال دیگر هم انتقال اورونوف به کناره‌های خط میانی یا در سیستم دیگر وینگر چپ و راست است؛ اما ترافیک آنجا شدیدتر است.

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

 هافبک یا وینگر راست: حالا صادقی یک رقیب قدرتمند دارد
سعید صادقی در زمان سرمربیگری یحیی گل محمدی این منطقه را دوقبضه در اختیار گرفته بود؛ اما حالا با بازگشت ترابی و امیری به تیم، عالیشاه به جناح راست می‌آید و رقیبی بسیار جدی و قدرتمند برای صادقی خواهد بود. هر دو بازیکن در سیستم ۲-۴-۴ یا ۱-۳-۲-۴ قابلیت بازی در پست هافبک یا وینگر راست را دارند. عالیشاه همچنین می‌تواند در سیستم ۱-۱-۴-۴ در پست مهاجم سایه پشت مهاجم نوک به‌عنوان بازیکن آزاد هم به میدان برود که این سیستم بیشتر توسط یحیی گل محمدی مورداستفاده قرار می‌گرفت و ظاهراً اوسمار به آن اعتقادی ندارد.

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

هافبک یا وینگر چپ: جذاب‌ترین رقابت اینجاست
یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین رقابت‌ها بین بازیکنان هم پستی در پرسپولیس را اینجا بین دوستاره تأثیرگذار و ملی‌پوش این تیم خواهیم دید. وحید امیری که تقریباً چهار ماه و نیم گذشته مصدوم بوده حالا شرایط بازی را پیدا کرده و رقیب مهدی ترابی خواهد بود. درعین‌حال به نظر می‌رسد تا امیری کاملاً آماده شود باید رزرو ترابی در آن پست باشد هر چند او هم چیزی حدود ۵۰ روز دور از تیم بوده و باز خواهد گشت. اما مشکل بزرگ بعد از آماده‌شدن کامل امیری و ۹۰ دقیقه‌ای شدنش خواهد بود. در چنین شرایطی یا او جای ترابی را می‌گیرد و ترابی باید برای فیکس‌شدن تلاش بیشتری کند یا هر دو مثل فصل قبل آن‌قدر خوب باشند که اوسمار مجبور شود جای یکی از آنها را تغییر دهد.

 

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

 مهاجم نوک: همه چیز تحت‌تأثیر سیستم
در بازی تدارکاتی مقابل آریو اسلام‌شهر اوسمار ویرا از حضور شهاب زاهدی و عیسی آل کثیر به‌صورت توأمان در ترکیب استفاده کرد. اتفاقی که در نیم‌فصل نخست غیر از دقایقی از بازی‌های پرسپولیس رقم نخورده و هیچ‌گاه دو مهاجم نوک با هم در زمین نبودند. گل محمدی فصل قبل هم در چند بازی به‌صورت انگشت‌شمار از عیسی آل کثیر کنار دیاباته یا پریرا استفاده کرد و غالباً با یک مهاجم نوک بازی می‌کرد که در نیم‌فصل اول یورگن لوکادیا بود و نیم‌فصل دوم آل کثیر.

در فصل جاری نیز معمولاً شهاب زاهدی مهاجم نوک بود که پشت سر او عمری یا عالیشاه به‌عنوان مهاجم سایه به میدان می‌رفتند و خیلی کم اتفاق افتاد که نبیل باهویی و شهاب زاهدی به‌صورت توأمان در زمین باشند.

انقلاب احتمالی در ترکیب پرسپولیس!

به‌هرحال ازآنجایی‌که نبیل باهویی باید از لیست پرسپولیس خارج شود رقابت بین عیسی آل کثیر و شهاب زاهدی خواهد بود. اگر قرار باشد هر دو در ترکیب اصلی باشند هیچ رقیب مهمی برای رزرو ایشان در دسترس نیست غیر از ابوالفصل بابایی که زیر ۲۳ سال است و تازه از لیگ یک آمده و یکی دو بازیکن تیم امید باشگاه. اگر قرار باشد یکی از بین عیسی و شهاب به میدان برود هم فعلاً هیچ‌چیز مشخص نیست؛ اما احتمال اینکه اوسمار به‌خاطر شناخت بیشترش نسبت به شهاب زاهدی نیم‌فصل دوم را با حضور او در ترکیب اصلی شروع کند بیشتر خواهد بود.

 

ترکیب احتمالی پرسپولیس با سیستم ۱-۳-۲-۴:
علیرضا بیرانوند – گئورگی گولسیانی – محمدحسین کنعانی زادگان (فرشاد فرجی) – عبدالکریم حسن – دانیال اسماعیلی فر – مسعود ریگی – سروش رفیعی (سینا اسدبیگی) – اوستون اورونوف – مهدی ترابی – سعید صادقی (امید عالیشاه) – شهاب زاهدی

ترکیب احتمالی پرسپولیس با سیستم ۲-۴-۴- خطی:
علیرضا بیرانوند – گئورگی گولسیانی – محمدحسین کنعانی زادگان (فرشاد فرجی) – عبدالکریم حسن – دانیال اسماعیلی فر – مسعود ریگی – اوستون اورونوف – سعید صادقی (امید عالیشاه) – مهدی ترابی – شهاب زاهدی – عیسی آل کثیر

به این خبر امتیاز دهید
لینک کوتاه : https://varzesheparsi.ir/?p=6447

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و الفاظ رکیک باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.