تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024

سرخط خبرها

گولسیانی، پادشاه گرجستانی هواداران پرسپولیس! به بازنشستگی فکر نکردم تصمیم نهایی مورایس اعلام شد صدیقی رئیس فدراسیون ووشو باقی ماند حذف ۱۲ باشگاه از لیگ آزادگان! برگزاری اولین لیگ شطرنج استان قم تقویت قدرت استقامت با کراس‌ترینینگ کراس‌ترینینگ رشته‌ای پُر هیجان و کم آسیب مشهورترین مربی یوگا تمرین‌دهنده سه‌شیرها پرسپولیس نقل‌وانتقالات را با ۲ تمدید آغاز کرد تیم ملی اسلحه سابر نایب‌قهرمان آسیا شد شاهکار نوجوانان کشتی آزاد با ۵ طلا و ۲ برنز شماره ۹۹ طارمی در اینتر امکانات برای شروع قایقرانی در قم مهیا است ایران راهی مرحله پرزیدنت کاپ شد فانکشنال فیتنس ورزشی برای افزایش کیفیت زندگی  قهرمانی تیم قم در مسابقات تی‌ارایکس قهرمانی کشور قایقرانی دومین رشته پرمدال المپیک بیرانوند در راه مسکو تی ار ایکس، ورزشی محبوب در بین بانوان فیوژن فیتنس، ورزشی برای سلامتی جسم و روان فیوژن فیتنس، بدنسازی با مهارت‌های رزمی فانکشنال فیتنس رشته‌ای مناسب برای تمام سنین بیرانوند خبر نهایی را داد شقایق حسین‌زاده، سفیر ورزش ایران در یونان خداداد افشاریان دهان باز کرد! گواردیولا بیشتر از ۳ کلمه نگفت پرسپولیس و جام‌هایی که از استقلال گرفت پیراهن لیونل مسی پرفروش‌ترین کیت ام‌ال‌اس نخستین نشان بین‌المللی دختران ایران در تاریخ والیبال مدال‌های رنگارنگ ایران در تور جهانی جوجیتسو برزیلی استعدادیابی، نیروی محرکه چرخه قهرمان‌پروری تیم کوراش بانوان ایران نایب‌قهرمانی آسیا شد لسترسیتی سرمربی سابق شیاطین‌سرخ را می‌خواهد پیروزی دختران بسکتبالیست ایران مقابل لبنان ایران قهرمان روز نخست تورجهانی جوجیتسو برزیلی کاتا جودو قم قهرمان کشور شد ووشو ورزش محبوب بانوان آقای‌خاص به دنبال سردار کسب ۳۶۵ مدال رنگارنگ در سال ۱۴۰۲ هانسی فلیک سرمربی بارسلونا شد ووشو جزو رشته‌های افتخارآفرین ورزش کشور است صدر جدول قرمز ماند بوکسور ایران از انتخابی المپیک حذف شد شکست مقصودلو مقابل دانشور پپ منچسترسیتی را ترک می‌کند بازگشت ستاره پرسپولیس تو،تو و تو سریع رختکن را ترک کنید و به زمین برگردید ترس از هیچ حریفی ندارم برگزاری بیش از ۱۰۰ رویداد توسط هیات آمادگی جسمانی

6

فواید ورزش بوکس

  • کد خبر : 2494
  • 11 تیر 1402 - 8:07
فواید ورزش بوکس
بوکس یا مشت‌زنی یک ورزش رزمی و کهن است که قرن‌ها پیش و حتی پیش از ورزش‌های المپیکی وجود داشته است. امروزه از ورزش مشت‌زنی برای آموزش‌های رزمی و مبارزه، دفاع شخصی و همچنین آمادگی جسمانی استفاده می‌شود. مسابقات رزمی بوکس هم طرفداران زیادی دارند و ورزشکاران بسیاری زندگی خود را وقف این ورزش و مسابقات آن می‌کنند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ورزش بوکس نزاع و زدوخورد است؛ اما این رشته ورزشی که به اعتقاد برخی سلطان ورزش‌هاست بیشتر و بیشتر در حال تبدیل‌شدن به یک‌روند فیتنس است که مکرراً در صدر فهرست تمرینات علاقه‌مندان به فیتنس و سلامتی در سراسر جهان قرار می‌گیرد.

بوکس صرفاً ضربه‌زدن به حریف نیست. برای انجام این ورزش باید بسیار سخت تلاش کرد، یعنی انجام تمرینات منظم و متعدد.

شما تنها با انجام ۳۰ دقیقه مشت‌زنی می‌توانید کم‌وبیش ۴۰۰ کیلوکالری انرژی بسوزانید. این کالری‌سوزی فواید گوناگونی را به دنبال خواهد داشت.

بهبود سلامت قلب و عروق

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به‌نوعی از بیماری‌های قلبی‌ عروقی رنج می‌برند. علت اصلی این بیماری‌ها سبک زندگی بی‌تحرک و همچنین تغذیه نامناسب است.

بوکس چیزی بیشتر از یک ورزش رقابتی است. برای اینکه تبدیل به بوکسور شوید باید تمرینات زیادی انجام دهید. علاوه بر جاخالی‌دادن بسیار برای فرار از گزند ضربات حریف، باید تمرینات هوازی زیادی از جمله دویدن، جهش و همچنین طناب زدن انجام دهید. تمام این فعالیت‌ها باعث تقویت سلامت کلی قلبی‌ عروقی شما خواهند شد.

بهبود کلی عضلات بدن

تمام تمرینات سنگینی که برای آماده‌سازی جهت حضور در رینگ بوکس انجام می‌دهید چربی‌های شما را به عضله تبدیل خواهد کرد.

تمام تمرینات دست‌وپا که برای ضربه‌زدن به کیسه‌بوکس انجام می‌دهید باعث آب‌شدن سلول‌های چربی خواهد شد و متوجه شکل‌گیری کلی عضلات خود می‌شوید.

بوکس از آن جمله ورزش‌هایی است که از کل بدن خود حین تمرین و مسابقه استفاده می‌کنید پس اگر بتوانید این تمرینات را به‌صورت منظم حفظ کنید، بسیار خوش‌هیکل خواهید شد.

بهبود طبیعی سطح HGHهنگامی که سطح HGH یا همان هورمون رشد انسانی در بدن ورزشکاران افزایش می‌یابد جنجال بزرگی براه می‌افتد. بااین‌حال، امکان افزایش طبیعی هورمون رشد به لطف بوکس وجود دارد.

هورمون رشد باعث افزایش بازسازی و رشد سلولی می‌شود و کارشناسان معتقدند زمانی که سطح VO2 (اکسیژن مصرفی که بدن در تمرینات شدید قادر به مصرف آن است) در جریان تمرین به نقطه اوج می‌ رسد، هورمون رشد افزایش می‌ یابد. تمام جهش‌ ها، دویدن‌ ها، مشت زدن‌ ها و جا خالی‌ دادن‌ هایی که هنگام مسابقه یا تمرین انجام می‌ دهید باعث افزایش VO2 به اندازه‌ ای می‌ شود که سطح هورمون رشد را افزایش می‌دهد.

ورزش بوکس عالی برای هماهنگ دست و چشم

از دیگر فواید بوکس این که باعث کارکرد بهتر ذهن می‌شود. شما باید به‌صورت استراتژیک ضربه بزنید و همچنین اجازه ندهید که ضربات حریف به بدن شما بنشیند.

در واقع، متوجه می‌شوید که خودآگاهی شما به‌صورت کلی و همچنین هماهنگی دست و چشم و همچنین حافظه بهبودیافته است. شما آگاهی بیشتری از چگونگی حرکت بدن خواهید داشت و زمان واکنشتان در تمام‌اندام‌ها افزایش خواهد یافت و این‌گونه ضربات حریف به ناحیه صورت برخورد نخواهد کرد. اما این باعث نمی‌شود که از محافظ لثه ورزشی استفاده نکنید.بوکس، تمرینی برای کل بدن

کمتر ورزشی مانند بوکس تمام‌اندام‌ها را درگیر می‌کند. شما باید رقص پا انجام دهید پس پاها باید تقویت شوند. دست‌ها نیز مانند کمر، گردن و ستون فقرات در این ورزش درگیر هستند.

تمام این حرکات به شما کمک خواهد کرد که وزن کم کنید و خوش‌هیکل شوید. حتی اگر برنامه‌ای برای شرکت در مسابقات بوکس ندارید باز هم تمرین بوکس کل بدن شما را درگیر خواهد کرد. به توصیه‌های مربی بوکس خود توجه کنید تا در مدت‌زمان بسیار کوتاه به‌چابکی و قدرت یک بوکسور برسید.

کاهش سطح استرس

بسیاری از مردم فواید ذهنی ورزش کردن را کامل درک می‌کنند. ورزش کردن روشی عالی برای رهایی از تنش و استرس است. بوکس، به خصوص، به شما واقعاً کمک خواهد کرد تا سطح استرس خود را کاهش دهید.

ورزش بوکس استرس شما را به‌صورت ناخودآگاه کاهش می‌دهد؛ اما خود نیز باید تلاش کنید از طریق این ورزش و به‌صورت آگاهانه استرس را کاهش دهید. روی علت استرس خود تمرکز و تجسم کنید که داخل کیسه‌بوکس است. سپس تلافی همه چیز را سرکیسه بوکس درآورید.

بهبود اعتمادبه‌نفس با ورزش بوکس

هنگامی که آمادگی جسمانی ندارید نمی‌تواند احساس اعتمادبه‌نفس داشته باشید. به‌موازات دستیابی به‌تناسب اندام و سلامت بیشتر، با انجام تمرین بوکس، به‌تدریج احساس قوی شد خواهید کرد.

این حس تأثیر بسیاری روی اعتمادبه‌نفس شما خواهد داشت. به‌موازات افزایش مهارت شاید حتی در چند راند تمرینی نیز به پیروزی برسید. مجموع این عوامل باعث خواهد شد تا میزان اعتمادبه‌نفس شما به بالاترین سطح در طول عمرتان برسد.

دفاع شخصی

خشونت هیچگاه پذیرفته شده نیست اما به معنی دفاع نکردن از خود نیست. وقتی هنر بوکس را یاد بگیرید در وضعیت بهتری برای دفاع از خود در زمان مقتضی خواهید بود.

جالب اینکه حتی زبان بدن شما نیز به‌عنوان عامل بازدارنده عمل خواهد کرد. زمانی که به‌تناسب اندام و اعتمادبه‌نفس برسید آنگاه دیگر هدف آسانی برای خشونت نخواهید بود و اگر هم به‌احتمال بسیار کم مورد خشونت قرار بگیرید قادر به دفاع از خود هستید.

بهبود قدرت و ثبات میان‌ تنه

ورزش بوکس بسیار شبیه به رقص طراحی شده در رینگ است. به طور مشخص، بسیاری از حرکات بوکس باعث درگیرشدن عضلات میان‌ تنه می‌شوند. چه در حال زدن هوک راست باشید و چه برای جلوگیری از اصابت ضربه آپرکات حریف جاخالی بدهید، میان‌ تنه شما همواره فعال است.

این فعالیت مستمر حتی باعث تقویت بیشتر میان‌ تنه خواهد شد. حرکت مستمر در بوکس برای جلوگیری از اصابت مشت حریف یا تلوتلوخوردن شما را مجبور می‌کند که صاف بایستید. این موضوع باعث کمک به ثبات سراسر بدن می‌شود.

بوکس وسیله‌ای عالی برای پیوندهای اجتماعی

فارغ از تمام فواید جسمانی ورزش بوکس، به کمک‌کردن به بچه‌ها از طریق بوکس فکر کنید. بوکس وسیله‌ای عالی برای پیوند با بچه‌هایی هست که به آنها آموزش می‌دهید یا با آنها تمرین می‌کنید.

چند جفت دستکش و کفش بوکس بچه گونه برای بوکسورهای کوچک تهیه و با رزرو رینگ بوکس با آنها تمرین کنید و از بودن کنار هم لذت ببرید.

ده‌ها ورزش و تمرین مخصوص ذهن، جسم و روح وجود دارد؛ اما ورزش بوکس چیز دیگری است. نه‌تنها به شما برای بهبود سلامت جسم و ذهن کمک خواهد کرد؛ بلکه لذت‌بخش نیز هست. برای خود یک حریف تمرینی پیدا کنید و وارد رینگ شوید.

سخن پایانی

بوکس فواید زیادی مانند تعادل و هماهنگی بهتر، افزایش توده عضلانی، بهبود استقامت و کاهش استرس دارد.

بوکس نیاز به حرکات سریع و همچنین استفاده از انواع ماهیچه‌ها دارد که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و قلب شما را تقویت کند.

یک تمرین 30 دقیقه‌ای بوکس ترکیبی از تمرینات قدرتی و کاردیو است که در مدت‌زمان کوتاهی به شما یک تمرین کل بدن را می‌دهد. به‌علاوه، حتی اگر دسترسی به باشگاه ندارید، باز هم می‌توانید تمرینات بوکس را در خانه بدون هیچ وسیله‌ای انجام دهید.

به این خبر امتیاز دهید
لینک کوتاه : https://varzesheparsi.ir/?p=2494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و الفاظ رکیک باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.