تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024

سرخط خبرها

گولسیانی، پادشاه گرجستانی هواداران پرسپولیس! به بازنشستگی فکر نکردم تصمیم نهایی مورایس اعلام شد صدیقی رئیس فدراسیون ووشو باقی ماند حذف ۱۲ باشگاه از لیگ آزادگان! برگزاری اولین لیگ شطرنج استان قم تقویت قدرت استقامت با کراس‌ترینینگ کراس‌ترینینگ رشته‌ای پُر هیجان و کم آسیب مشهورترین مربی یوگا تمرین‌دهنده سه‌شیرها پرسپولیس نقل‌وانتقالات را با ۲ تمدید آغاز کرد تیم ملی اسلحه سابر نایب‌قهرمان آسیا شد شاهکار نوجوانان کشتی آزاد با ۵ طلا و ۲ برنز شماره ۹۹ طارمی در اینتر امکانات برای شروع قایقرانی در قم مهیا است ایران راهی مرحله پرزیدنت کاپ شد فانکشنال فیتنس ورزشی برای افزایش کیفیت زندگی  قهرمانی تیم قم در مسابقات تی‌ارایکس قهرمانی کشور قایقرانی دومین رشته پرمدال المپیک بیرانوند در راه مسکو تی ار ایکس، ورزشی محبوب در بین بانوان فیوژن فیتنس، ورزشی برای سلامتی جسم و روان فیوژن فیتنس، بدنسازی با مهارت‌های رزمی فانکشنال فیتنس رشته‌ای مناسب برای تمام سنین بیرانوند خبر نهایی را داد شقایق حسین‌زاده، سفیر ورزش ایران در یونان خداداد افشاریان دهان باز کرد! گواردیولا بیشتر از ۳ کلمه نگفت پرسپولیس و جام‌هایی که از استقلال گرفت پیراهن لیونل مسی پرفروش‌ترین کیت ام‌ال‌اس نخستین نشان بین‌المللی دختران ایران در تاریخ والیبال مدال‌های رنگارنگ ایران در تور جهانی جوجیتسو برزیلی استعدادیابی، نیروی محرکه چرخه قهرمان‌پروری تیم کوراش بانوان ایران نایب‌قهرمانی آسیا شد لسترسیتی سرمربی سابق شیاطین‌سرخ را می‌خواهد پیروزی دختران بسکتبالیست ایران مقابل لبنان ایران قهرمان روز نخست تورجهانی جوجیتسو برزیلی کاتا جودو قم قهرمان کشور شد ووشو ورزش محبوب بانوان آقای‌خاص به دنبال سردار کسب ۳۶۵ مدال رنگارنگ در سال ۱۴۰۲ هانسی فلیک سرمربی بارسلونا شد ووشو جزو رشته‌های افتخارآفرین ورزش کشور است صدر جدول قرمز ماند بوکسور ایران از انتخابی المپیک حذف شد شکست مقصودلو مقابل دانشور پپ منچسترسیتی را ترک می‌کند بازگشت ستاره پرسپولیس تو،تو و تو سریع رختکن را ترک کنید و به زمین برگردید ترس از هیچ حریفی ندارم برگزاری بیش از ۱۰۰ رویداد توسط هیات آمادگی جسمانی

9
کاپیتان الاهلی و بازیکن هامبورگ؛

لژیونرهایی که از آنها بی‌خبریم

  • کد خبر : 5396
  • 07 آذر 1402 - 14:09
لژیونرهایی که از آنها بی‌خبریم
علاوه بر بازیکنان شناخته شده، چندین بازیکن دوملیتی و گمنام بااصالت ایرانی در کشورهای مختلف مشغول بازی هستند که شاید تاکنون نامشان را نیز نشنیده باشید.

به گزارش “ورزش پارسی” در سراسر فوتبال جهان و در هر کشوری، شما می‌توانید ستاره‌ای با اصالتی ایرانی پیدا کنید که دور از سرزمین مادری خود در یک کشور دیگر مشغول فوتبال‌بازی کردن است و آن بازیکن نه‌تنها از چشم کادر فنی بلکه از دید بسیاری از اهالی رسانه و هواداران دورمانده است.

 تعدادی از این بازیکنان دارای ملیتی کاملاً ایرانی هستند و پیش‌ازاین در لیگ برتر بازی کرده‌اند، مانند امیر روستایی که سابقه حضور در پرسپولیس را نیز دارد. اما سایر آنها، بازیکنانی دوملیتی هستند. حضور بازیکنان دوملیتی در تیم ملی ایران، با نام فریدون زندی گره‌خورده است. ستاره آن روزهای کایزرسلاترن آلمان که ترجیح داد برای تیم ملی ایران به میدان برود و به مهره مهمی در ترکیب تیم برانکو تبدیل شد و پاس گل صعود ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ را به محمد نصرتی داد.

 پس از زندی، بازیکنان دوملیتی فراوانی برای تیم ملی ایران به میدان رفته‌اند که شاخص‌ترین آنها، اشکان دژاگه است و سامان قدوس نیز در حال حاضر از جمله این بازیکنان است. اکنون در این گزارش به‌مرور به عملکرد بازیکنانی با چنین ویژگی‌هایی خواهیم پرداخت.

 ابراهیم فرحناک – مدافع مرکزی – ۲۵ساله
مدافعی ۲۵ساله که متولد شیراز است و این روزها در سطح چهارم فوتبال آلمان، مدافع ثابت تیم فونیکس لوبک است. در این فصل در یازده بازی به میدان رفته و تیمش در رده دوم حضور دارد و البته یک رسانه محلی مدعی شد این بازیکن به‌تازگی یک سایت تاکسی اینترنتی تأسیس کرده و در کنار فوتبال مشغول درآمدزایی است!

 یادگار رستمی – هافبک مرکزی – ۱۹ساله
ستاره‌ای جوان و خوش‌آتیه که در سال ۲۰۲۲ از آکادمی کیا به فوتبال لهستان منتقل شد و اکنون در پوگون لهستان تیم چهارم جدول لیگ لهستان به‌عنوان یک بازیکن تعویضی به بازی گرفته می‌شود. این بازیکن در دی‌ماه ۲۰ساله می‌شود و فوتبال لهستان از همین حالا حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌اند.

 امیر روستایی – مهاجم نوک – ۲۶ساله
بازیکن سابق پرسپولیس و پیکان پس از حضور در قطر راهی تیم یازدهم جدولی لیگ بحرین شده و البته از زمان حضورش در این لیگ ۳ بازی انجام داده و ۲ گل به ثبت رسانده تا بتواند حداقل در این لیگ جایگاه بهتری داشته باشد.

 آریا خسرو هاسگاوا – هافبک مرکزی – ۳۵ساله
او که پدری ایرانی و مادری ژاپنی دارد، به‌تازگی وارد ۳۵ سالگی شده و در این مدت از زندگی‌اش به‌غیراز فصل ۲۰۱۵ – ۲۰۱۶ که در رئال زاراگوزا بازی می‌کرد، دیگر روزهای عمرش را در کشور ژاپن گذرانده و پس از بازی برای ناگویا در فصل جدید به تیم گیاناره توتوری در دسته سوم ژاپن پیوسته و با انجام ۲۱ بازی و ثبت ۳ گل و ۱ پاس گل به این تیم کمک ویژه‌ای کرده است.

 رایان تفضلی – مدافع میانی – ۳۲ساله
هر زمان که تیم‌های مطرح فوتبال ایران با مشکل دفاعی روبرو می‌شوند، نام او روی زبان می‌افتد و اکنون در وایکام واندرز در لیگ یک انگلیس مشغول بازی است و به یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان این تیم تبدیل شده است.

 دنیل نوروزی – هافبک مرکزی – ۳۱ساله
کاپیتان تیم هلسینگور در دسته دوم دانمارک که پدر و مادرش ایرانی هستند و سابقه بازی در تمامی سنین فوتبال ملی دانمارک را در کارنامه دارد و حالا در لیگ دوم این کشور مشغول فعالیت است. البته دنیل، مقطعی در سال ۲۰۱۶ به سپاهان پیوست؛ ولی خیلی زود تصمیم به فسخ قراردادش گرفت.

 رضا حیدری – هافبک مرکزی – ۲۷ساله
او که اصالتی فنلاندی دارد این روزها در تیم جاپس در دسته دوم فنلاند بازوبند کاپیتانی را بر بازو می‌بندد و رهبر تیم هشتم لیگ است.

 زاچ زندی – هافبک تهاجمی – ۲۷ساله
او این روزها در سطح دوم فوتبال آمریکا یا به‌اصطلاح دیگر USLC بازی می‌کند و این فصل برای تیمش در ۳ بازی ۱ گل به ثمر رسانده؛ اما مشهورتر از او در آمریکا خواهرش، سیدنی زندی است که در تیم زیر ۱۹ سال آمریکا به میدان رفته و آینده درخشانی دارد.

 دالاهو ایران‌دوست – وینگر راست – ۲۵ساله
پدر و مادر او ایرانی هستند و آنها فرزندشان را سوئد به دنیا آوردند. حالا او راهی هلند شده و در این فصل در ۸ بازی، ۲ پاس گل ثبت کرده و گل‌نزدن او در این فصل موجب سردرگمی کادر فنی خرونینخن شده است.

 داریوش روحی – مهاجم نوک – ۲۵ساله
یک پدیده در فوتبال ایرلند شمالی؛ او در سطح دوم لیگ این کشور در این فصل با انجام ۱۴ بازی، ۷ گل و ۴ پاس گل ثبت کرده است.

 لیام حسنی – هافبک مرکزی – ۲۲ساله
داریوش روحی در بالیکلار ایرلند شمالی تنها نیست چرا که پشت سر او یک استعداد ایرانی دیگر که در تیم زیر ۱۹ سال این کشور هم به میدان رفته بازی می‌کند. او در این فصل توانسته ۶ پاس گل به ثبت برساند و از بازیکنان تأثیرگذار این کشور باشد.

 میلاد نژاد – هافبک مرکزی – ۱۹ساله
او که دوران فوتبال پایه خود را در آکادمی هامبورگ پشت سر گذاشته، اکنون برای بازی به‌صورت حرفه‌ای به تیم دوم هامبورگ منتقل شده تا برای این تیم بازی کند.

 علی احمد قادری – هافبک تهاجمی – ۲۹ساله
کاپیتان الاهلی قطر که متولد دوحه است و مسیر رشد خود را از آکادمی اسپایر در پیش گرفت و پس از بازی در الخور قطر راهی الاهلی شد و حالا کاپیتان است.

 کاوه ظهیرالاسلام – هافبک مرکزی – ۲۱ساله
او که متولد کالیفرنیای آمریکا است به‌تازگی راهی سنت ترویدن بلژیک شد و در ۶ بازی که هیچ‌کدام از آغاز در ترکیب نبوده، تنها یک پاس گل ثبت کرده است.

 دنیل داوری – دروازه‌بان – ۳۵ساله
یکی از عجایب فوتبال همین است که او روزی توسط کارلوس کی‌روش در لیست جام جهانی ۲۰۱۴ همراه ملی‌پوشان کشورمان بود و حالا در مسیر پسرفت او اکنون در سطح چهارم آلمان چشم‌انتظار یک فرصت است که بخواهد در ترکیب قرار بگیرد!

به این خبر امتیاز دهید
لینک کوتاه : https://varzesheparsi.ir/?p=5396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و الفاظ رکیک باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.