تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024

سرخط خبرها

تراکتور در آستانه واگذاری اخراج تحقیرآمیز آلگری از یوونتوس دژاگه کفش‌های خود را آویخت فساد بیخ گلوی مدیران فوتبال مخوف‌ترین زوج فوتبال ایران در پرسپولیس پرسپولیس، قدرتمندترین میهمان لیگ برتر کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو اروپا شد اینچه‌درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک شد تاکتیک نبوغ‌آمیز برای ربودن کیلیان پرسپولیس موقتاً در صدر بیرانوند در آستانه تمدید، قید ۶۰میلیارد را زد چمن یادگار مناسب بازی تراکتور نیست عوارض ورزش با شکم‌خالی افراط در ورزش فاجعه در تاریخ منچستریونایتد دختری با موهای قرمز قهرمانی اسماعیلی در بوکس سنگین‌وزن جوانان آسیا تاریخ‌سازی کیانی در آستانه المپیک پیروزی اسکواش‌بازان ایران در روز نخست نوشاد در جمع ۳۲ بازیکن برتر ادای احترام زیبا به مادران بازیکنان رئیس کمیته دوچرخه‌سواری سالنی انتخاب شد تفاوت مدل واگذاری استقلال و پرسپولیس به زبان ساده! ورزش قم در کشاکش وعده‌ها ۴ بوکسور تیم ملی در رینگ رکوردشکنی دوباره عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد رقابت ۲۱۰ مبارز در ساندا و تالو قم ۱ جام از دست اوسمار و سرخ‌ها سُر خورد پاداش قهرمان انتخابی تیم‌ملی زهرا کیانی بازهم قهرمان شد رکوردشکنی بانوی سنگ‌نوردی برنامه فدراسیون شنا برای ورود به المپیک اپه و فلوره ایران به دنبال سهمیه المپیک شانس آخر بوکسورهای ایران برای المپیکی شدن رکسهام شگفت‌انگیز، ترکیب رؤیایی هالیوود و فوتبال آمادگی بازیکنان در گرو برگزاری مسابقات لیگ تأثیر رشد ورزش با برگزاری مسابقات‌ ورزشی سید قید والیبال ایران را زد سایه پرسپولیس روی صدر افتاد احیای لیگ تکواندو استان قم بعد از سالیان متمادی پدیده تیم ملی تکواندو ایران هم به آلمان رفت ستاره‌های صدر لیست تمدیدی پرسپولیس ورزش و روزه‌داری مهاجرت ملی‌پوش سابق تکواندو به آمریکا جدایی جهانبخش از فاینورد قهرمانی دختران هاکی‌روی‌یخ رئیس چلسی رفتنی شد! ژابی سوپراستار شماره یک جهان حال خوب ژرمن‌ها با بازگشت مهندس تونی صعود زودهنگام تیم ملی به‌دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

4

قهرمانی که در 2 سال تکه‌پاره شد

  • کد خبر : 2526
  • 12 تیر 1402 - 7:19
قهرمانی که در 2 سال تکه‌پاره شد
باشگاه چلسی که 2 سال پیش قهرمان اروپا شده بود، تاکنون نزدیک به 80 درصد بازیکنان خود را از دست داده است.

با رفتن سزار آزپیلیکوئتا، کای هاورتز و میسون مونت تعداد بازیکنان چلسی که از فینال لیگ قهرمانان اروپا از این تیم جدا شدند به عدد 18 نفر رسید.

764 روز گذشته، چلسی، همان تیمی که در اواسط فصل با فرانک لمپارد به رتبه نهم لیگ برتر سقوط کرده بود، با توماس توخل در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی گواردیولا به برتری رسید و برای دومین بار فاتح اروپا شد.

از آن تیم که 23 نفر در لیست توخل حضور داشتند، 18 نفر تیم را ترک کردند. به عبارتی ظرف 2 سال، تیمی که قهرمان شده بود، تکه‌پاره شد.

 

نکته مهم در این اتفاق، تعویض مالکیت باشگاه بود. باشگاهی که با آبراموویچ روزهای درخشان زیادی را دیده بود، به دلایل سیاسی مجبور به اخراج این مدیر شد و مالک آمریکایی افسار باشگاه را در دست گرفت.

تاد بولی ظرف چندین ماه اول، افراد مهمی در باشگاه مثل بروس باک، مارینا گرانوفسکایا و پیتر چک را اخراج کرد و سپس بی‌دلیل پس از چند باخت، توماس توخل را اخراج کرد تا روزهای سیاه چلسی در فصل گذشته آغاز شود.

خریدهایی بی حد و اندازه که حتی صدای کاپیتان باسابقه تیم را هم درآورد. تیاگو سیلوا در اعتراض به خریدهای زیاد مالک چلسی پس از باخت به رئال مادرید گفت که رختکن ما جا ندارد و همین موضوع باعث شده تا فشار روی مربی زیاد شود.

از 23 نفری که با چلسی قهرمان اروپا شدند، اکنون تنها 5 نفر حضور دارند که می‌توان به تیاگو سیلوا، بن چیلول، ریس جیمز، کپا آریزابالاگا و کلوم هادسون اودوی اشاره کرد.

بازیکنانی مثل ادواردو مندی، انگولو کانته، کای هاورتز و میسون مونت از این تیم کنار رفتند.

البته نکته ای که شاید برخی عنوان کنند مسئله پوست‌اندازی در تیم است ولی به نظر می‌رسد فروش بازیکنانی مثل مونت، هاورتز و کواچیچ به دلیل خریدهای بی حد و اندازه‌ای بود که فصل گذشته انجام شد و نمی‌توان به خاطر تغییر نسل دانست.

کای هاورتز به آرسنال و متئو کواچیچ به منچسترسیتی رسید و میسون مونت به احتمال فراوان به منچستریونایتد خواهد پیوست. به عبارتی چلسی ستاره‌هایی که توانست با آنها قهرمان اروپا شود را به حریفان اصلی خود فروخت تا کارش در فصل آینده نیز سخت‌تر شود.

تاکنون که هنوز اوایل تابستان است، چلسی نزدیک به 21 بازیکن را از جمع بازیکنان خود خارج کرده است.

به نظر می‌رسد بازیکنانی مثل کریستین پولیسیچ، پیر امریک اوبامیانگ، حکیم زیاش، کلوم هادسون اودوی و روملو لوکاکو نیز از این تیم خارج شوند.

چلسی با پوچتینو بسیار امیدوار است بتواند با بازیکنانی تازه، مسیری متفاوت را طی کند و بتواند دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردد.

تیمی که نزدیک به 700 روز پیش قهرمان اروپا شد، فصل گذشته ضعیف‌ترین عملکرد تاریخ خود را به ثبت رساند و با نزدیک به 600 میلیون یورو هزینه، دوازدهم لیگ برتر شد.

 

به این خبر امتیاز دهید
لینک کوتاه : https://varzesheparsi.ir/?p=2526

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و الفاظ رکیک باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.